Rogallo Team Dubová
Domov
Aktuality
O nás
Výcvik
Galéria
FAQ
Kontakt
FAQ
Musíte sa aj hlásiť, keď niekam letíte?
Ak letíme v priestore, v ktorom túto povinnosť máme, tak samozrejme, že áno.
Ako dlho vydrží motorové rogalo letieť na plnú nádrž?
Podľa počasia, záťaže, trasy... ale zvyčajne 3-4 hodiny letu.
Môžete letieť rogalom aj do zahraničia?
Áno, avšak niektoré krajiny môžu vyžadovať splnenie istých povinností ešte pred samotným letom.
Aké palivo sa tankuje do motorového rogala?
Zvyčajne obyčajný automobilový benzín. Ak je motor dvojtaktný - tak benzínová zmes s olejom.
Nie je v tom zima? Čo keď prší?
Treba sa vhodne obliecť, aby nebola. Dažďu sa snažíme vyhnúť, ale v zásade sa nestane nič strašné, keď dažďom preletíme. Len zmokneme.
Treba mať na pilotovanie rogala veľké svaly? Je to namáhavé?
Pri drsnejších meteorologických podmienkach môže pilotovanie vyžadovať aj serióznejšiu námahu, no zvyčajne na pilotáž postačuje jedna ruka.
Môžem si s rogalom pristáť hocikde?
Keď sú splnené všetky podmienky a predpisy, tak v podstate - áno.
Ako náročné je rogalo na uskladnenie?
V tom je výhoda MZK - dá sa poskladať a pomerne ľahko prevážať.
Ako je to s bezpečnosťou motorového rogala?
Každé motorové rogalo musí spĺňať tie isté bezpečnostné normy, ako bežné lietadlá.
Čo keď počas letu prestane fungovať motor?
Stroj bude pozvoľna plachtiť k zemi a je na pilotovi, aby našiel vhodnú plochu na pristátie. Rozhodne však nepadne z oblohy ako tehla.
Aké sú položky, s ktorými treba počítať pri prevádzke motorového rogala?
Členské v LAA SR, povinné poistenie, hangárovné (ak je skladované na letisku), pristávacie poplatky, poplatok za vysielačku (Telekomunikačný úrad).
Treba motorové rogalo nejak kontrolovať?
Kontrola technického stavu stroja musí byť vykonaná každé dva roky. Kontrolu vykonáva školený technik LAA.