FAQ

Ak letíme v priestore, v ktorom túto povinnosť máme, tak samozrejme, že áno.

Podľa počasia, záťaže, trasy... ale zvyčajne 3-4 hodiny letu.

Áno, avšak niektoré krajiny môžu vyžadovať splnenie istých povinností ešte pred samotným letom.

Zvyčajne obyčajný automobilový benzín. Ak je motor dvojtaktný - tak benzínová zmes s olejom.

Treba sa vhodne obliecť, aby nebola. Dažďu sa snažíme vyhnúť, ale v zásade sa nestane nič strašné, keď dažďom preletíme. Len zmokneme.

Pri drsnejších meteorologických podmienkach môže pilotovanie vyžadovať aj serióznejšiu námahu, no zvyčajne na pilotáž postačuje jedna ruka.

Keď sú splnené všetky podmienky a predpisy, tak v podstate - áno.

V tom je výhoda MZK - dá sa poskladať a pomerne ľahko prevážať.

Každé motorové rogalo musí spĺňať tie isté bezpečnostné normy, ako bežné lietadlá.

Stroj bude pozvoľna plachtiť k zemi a je na pilotovi, aby našiel vhodnú plochu na pristátie. Rozhodne však nepadne z oblohy ako tehla.

Členské v LAA SR, povinné poistenie, hangárovné (ak je skladované na letisku), pristávacie poplatky, poplatok za vysielačku (Telekomunikačný úrad).

Kontrola technického stavu stroja musí byť vykonaná každé dva roky. Kontrolu vykonáva školený technik LAA.